Ett lopp på Öland

Målgången då är jag trött. Har med god marginal sprungit ifrån dom som kom efter mig.
 
Igår var jag med familjen och sprang Victorialoppet på Öland. Min fru sprang 9 km på en för henne stark tid 47.45 vilket jag blev stolt över då jag förväntade mig henne i mål runt 50 min. Men hon har tränat hårt under lång tid och följt alla mina träningsråd och det har gett resultat. Nu får hon höja målsättningen en del och jag kommer stötta och hjälpa henne med det.
För min del sprang jag först 1500 meter med min son som sprang på ca 11 minuter vilket är en för honom bra tid.
Sedan sprang jag själv 4 kilometers loppet på 14.16 vilket blir en kilometertid på 3,34 i snitt. Dock gick första kilometern väldigt fort, hade 3.21 på klockan då. Kilometer 2 gick på 3,26 så där hade jag en tid på 6.47 totalt. Sedan gick det lite långsammare de två sista kilometerna ca 3.45 men allt räckte till en andra plats i loppet. Det var ett roligt lopp med mycket folk längs banan som hejade på alla löpare och det var publik i alla åldrar från barn till gamla. Kan mycket starkt rekommendera detta lopp.     
Löpning | |
Upp