träff med kund

Idag var jag ute och tränade med en kund. Henne har jag tränat ett tag men hon har haft svårt själv att visa rätt attityd till träning. Hon är negativ och tänker hela tiden negativt vilket gör att hon får svårt att orka. Idag bestämde jag mig för att vara lite hård mot henne. När alla hennes negativa tankar kom så var jag bestämd med att vända det positivt. Jag var också hård med tempot för jag har länge misstänkt att hon kan mer än vad hon tror. Hon blev lite sur på mig ett tag och tyckte att jag var för hård men allt var för hennes skull. Efter passet var hon superglad för att jag hade varit hård för hon upptäckte nu själv att hon kan mer än vad hon tror. Hon körde 200 meters intervaller och ville själv göra det på 50 sekunder. jag krävde 45 sekunder och mycket riktigt så gick det flesta intervallerna på 43 eller 44 sekunder och den sämsta på 46 sekunder.
Så var inte negativa, ofta kan man mer än man tror är min hälsning och min erfarenhet. Detta var första gången som jag vågade vara så hård mot en kund (bortsett från hustrun förstås) men det gav resultat. Men jag skulle aldrig vara så hård mot en kund de första träffarna. Denna tjej har jag tränat i evigheter och känner henne väl och då blir det lättare.     
Löpning | |
Upp